Een dagje uit naar... Gent

15 juli 2013 - Alblasserdam, Nederland

Je hoeft niet per sé naar de sportschool te gaan om aan je dagelijkse beweging te voldoen. Spreek af met een vriendin voor een gezellig dagje uit! Afgelopen zaterdag ging ik met mijn beste vriendin naar Gent en ik zeg je: dat voel je aan je kuiten!

Van 10 tot 17 uur liepen we door de straten met heel veel winkels. Welk steegje je inloopt, er valt altijd wat te zien daar. Oude huizen en kerken, grachten, het Gravensteen. En overal toeristen. Maar zoals in elke stad is er ook een duurdere wijk waar de bourgeoisie haar kleding en boodschappen haalt. Zoals de Jordaan in Amsterdam liepen wij door Brabantdam in Gent. Het waren typische beelden die ik zo terug zou zien in een reality serie over 't Gooi. Denk aan een vrouw met chihuahua terwijl manlief de tassen draagt en blonde tienermeisjes die genieten van hun bevoorrechte leven.

Maar gelukkig hadden wij ook centen te makken, want overal was uitverkoop! En dus heb ik twee truitjes gescoord bij de Vero Moda. Ook mijn vriendin was geslaagd met haar spullen.

Rond 16 uur begonnen onze voeten steeds meer zeer te doen en vonden het tijd om terug naar het busstation te gaan. Één tip voor de gemeente Gent: meer plattegronden plaatsen a.u.b.! Wij zoeken en zoeken, maar we kwamen er niet. Eerst te ver noord, toen te ver zuid gelopen. Toen uiteindelijk hadden we na drie keer vragen onze bestemming bereikt. High five girlfriend!

Om 17 uur was het tijd om de bus in te stappen en terug naar Rotterdam te rijden. Wij moe, onze benen en voeten moe maar het was het waard. Tot de volgende keer Gent!