Ik ga naar Pinkpop en ik neem mee...

3 juni 2014

Pinkpop in Landgraaf is niet aan de andere kant van de wereld maar qua voorbereiding voelt het wel zo. Een budget maken, weersvoorspellingen checken, tijdschema maken en de enorme checklist voor het verblijf daar.

Mijn allereerste keer op Pinkpop had ik zwaar onderschat. Ik moest zuinig doen met 30 euro, zeulde mijn spullen door de trein en de nachten op de camping waren KOUD. Vooral op het laatste verkeek ik me, omdat het overdag gerust 25 graden was. Inmiddels ben ik een ervaren PP-ganger, ik ga nu voor de vierde keer een heel weekend. Het volgende neem ik mee:

Geld: Je kunt het zo gek maken als je wilt. Bij veel Pinkpopgangers stroomt het bier in overvloed en dat kost bij elkaar nogal wat. Ik ben geen zuipschuit maar hou wel van eten dus wat dat betreft wil ik genoeg geld meenemen. Voor mij is 100 euro zat. Ik wissel sowieso de eerste 50 euro in en als ik het niet red, kan ik altijd de rest wisselen. Een muntje kost 2,50. Voor een cola en patat mayo ben je 2 munten kwijt. Op de camping mag je zelf eten meenemen. Dat wordt nog ff boodschappen doen zaterdagochtend, scheelt ons wat munten. Muntjes kun je contant of per pin betalen en er zijn pinautomaten aanwezig als je cash nodig hebt. Om wachtrijen te voorkomen, pin ik liever in mijn eigen buurt voordat ik naar Landgraaf vertrek.

Luchtbed: Naast het festival gebruik ik nooit een luchtbed dus waarom zou ik er 1 kopen? Kost niet veel maar ik kijk liever eerst rond in mijn netwerk. Nu ligt ie klaar, inclusief pomp.

Slaapzak: te leen van vriendjelief

Tent: dat was lastiger dus hebben Patty en ik een tent voor 15 euro gescoord bij de Jysk, waar ze overigens nog meer leuke huis-tuin-en-keuken-spullen voor weinig geld hebben!

Vervoer: Al die spullen gooien we gewoon in de auto. Lekker makkelijk, geen gedoe met treinen. Total freedom!

Kleding: minimaal 13 en maximaal 25 graden, dat zijn chille temperaturen voor een festival. Sowieso gaat mijn Pinkpophoedje mee maar dat is meer voor de fun. Dé ideale outfit is mijn shirtje in grunge stijl, spijkerbroekje en skateschoenen/gympen. Mijn zonnebril á la Ozzy Osbourne maakt de look helemaal af. Maar wat voor de zekerheid ook mee moet, zijn een lange spijkerbroek en een vest.

's Nachts moet je echt goed aangekleed zijn, want het koelt hard af. Ben je een enorme koukleum? Hou het dan niet bij je luchtige pyama. Een dik vest en warme broek met daaronder twee lagen kleding is te doen.

Verzorging: Douchen op Pinkpop is mogelijk. Je moet alleen in lange rijen willen staan en in dezelfde ruimte willen douchen als jouw vele voorgangers met wie weet wat ze hebben. Schimmelinfecties, huid/haarschilfers, lichaamshaar wat met een scheerbeurt gekortwiekt moet worden. Wij pakken het anders aan. Vochtige doekjes, handdoek, washandje, flessen water in de tas en redden we het prima. What else... tandpasta en tandenborstel, make up zooi, deo, parfum, scheermesje voor zijdezachte beentjes en oksels. Voor de hoge temperaturen heb ik een zonnebrandcreme met tan-effect van Kruidvat gekocht. Dit zou de aanmaak van melanine en dus het bruinen moeten bevorderen. Kijken of het werkt bij zo'n bleekscheet als ik :)

Tot slot neem ik mijn nieuwe Nikon camera mee. Die gebruik ik voortaan voor uitstapjes en reizen. Handig voor bloggers ;) Hoe Pinkpop was verlopen, lees je volgende week!